درخواست یک معلم در بازدید دانش ‏آموزان استثنایی از گلخانه کیلان مطرح شد که لازم است تا مسئولان دماوند به مدارس و دانش ‏آموزان استثنایی بیشتر توجه کنند.

صبح امروز دانش ‏آموزان مدرسه استثنایی البرز دماوند با حضور معلمان خود از گلخانه شهرداری کیلان بازدید کردند.

در این بازدید، 20 نفر از دانش ‏آموزان ناشنوا، کم‏توان و نابینا از پایه پنجم ابتدایی تا سوم راهنمایی حضور داشتند و از قسمت‏های مختلف این گلخانه بازدید کردند.

در این گلخانه، شمشاد، گل سرخ، گل رز، کاج، سرو و ... کاشته می‏شود و مسئول فضای سبز شهرداری کیلان شرایط هر یک از گیاهان موجود را برای دانش ‏آموزان مدرسه استثنایی دماوند توضیح داد.

معلم پایه ششم ابتدایی ناشنوایان مدرسه استثنایی البرز دماوند نیز در حاشیه این مراسم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: فصلی به نام «کارآفرینی»‏ در کتاب درسی وجود دارد که به کشت سبزی، کاشت درخت‏های زینتی و گل و گیاه می‏پردازد.

اعظم حبیب‏زاده با بیان اینکه این بازدید به همت شهرداری کیلان انجام شد، افزود: هدف اصلی حضور دانش ‏آموزان در این گلخانه، آشنایی بیشتر آنان با گلخانه، فضای آن و گیاهان است.

وی تصریح کرد: کتاب‏های درسی دانش ‏آموزان استثنایی با کتاب‏های دانش ‏آموزان روزانه هیچ فرقی ندارد و فقط این دانش ‏آموزان نیاز به تمرین بیشتری دارند.

معلم پایه ششم ابتدایی ناشنوایان مدرسه استثنایی البرز دماوند به انگیزه خود برای تدریس به این دانش ‏آموزان اشاره کرد و گفت: از تمام مسئولان خواهشمندیم که توجه و نگاه بیشتری به تنها مدرسه استثنایی شهرستان دماوند داشته باشند.

حبیب‏زاده خاطرنشان کرد: بعضی از دانش ‏آموزان این مدرسه استثنایی از روستاهای دور شهرستان دماوند در کلاس‏های درس حضور پیدا می‏کنند.

در پایان این بازدید، هر یک از دانش ‏آموزان مدرسه استثنایی البرز دماوند نفری یک گلدان به انتخاب خود هدیه گرفتند.

 

منبع: فارس