حمیدرضا مشهدی عباسی، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه با بی ارتباط خواندن افزایش مبلغ عوارضی تهران-پردیس به افزایش قیمت قیر که توسط یکی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی اخیرا عنوان شده است اظهار کرد: در حدود دو هفته پیش عوارض اتوبان افزایش یافت که مراتب اعتراض خود را به وزیر راه و شهرسازی اعلام نمودیم.
نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به اعتراض مطرح شده با اعلام این موضوع که این افزایش نرخ عوارض بدون هماهنگی صورت پذیرفته است، دوباره نرخ ها را به حالت سابق برگرداندند.
وی با اشاره به این موضوع که اخیرا دوباره افزایش قیمت ها لحاظ شده است، خاطر نشان کرد: مجددا تماس هایی داشتیم که به نتیجه ای نرسیدیم و لذا روز یکشنبه طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی نمودیم که ۱۲ نماینده دیگر از جمله نماینده های مازندران، گیلان و شهر تهران با امضا کردن سوال های مطرح شده حمایت خود را در این طرح سوال که تقریبا استیضاح است اعلام نمودند.
این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی موارد منطقی می گوید که به ضرر مردم است و باید اصلاح کنند.
مشهدی عباسی در ادامه گفت: از تهران تا اصفهان حدود ۳۰۰ کیلومتر راه است و مجموع عوارض این مسیر در حدود ۲۵۰۰ تومان می شود، اما تهران به پردیس که در این مسیر تنها حدود ۱۵ کیلومتر است ۲۵۰۰ می باشد. ضمن این که جاده تهران به اصفهان اتوبان می باشد و این آزادراه است.
نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه بیان کرد:اتوبان خیلی متفاوت است و وسیع تر و خدمات بهتری برای رانندگان محترم نسبت به آزادراه که تنها دو لاین بیشتر نیست. روی این حساب این اعتراض را قرار شد بیایند و جواب دهند.
این مقام مسئول افزود: این ها اگر بخواهند بگویند بخش خصوصی، بنده در سوالی که از آقای وزیر کردم این است که چرا به شرق استان تهران کم لطفی شده، چرا غرب استان تهران از تهران تا تبریز که آزادراه، اتوبان و بزرگراه داریم در آن جا دولت خودش هزینه کرده است یا جنوب استان تهران هم همینطور که به سمت ساوه می رویم، به سمت قم یا اصفهان می رویم این تفاوت قیمت است. این عین بی عدالتی است.اگر خدمات و یارانه ای است برای همه مردم است. اگر که نیست چرا آن ها آنقدر کمتر پرداخت می کنند.
حمیدرضا مشهدی عباسی، در ادامه مطلب گفت: شما درست می گویید بخش خصوصی. اما به چه دلیل شما کل آزادراه را به بخش خصوصی داده اید که امروز مردم شرق استان تهران یا استان مازندران یا استان گلستان که همه روزه به هراز تردد دارند این همه باید هزینه دهند که این سبب می شود که جاده قدیم ترافیک زیاد شود و تصادفاتی را داریم. چرا آن طرف را بخش خصوصی نکردید.
وی تصریح کرد:بخش خصوصی را شریک می کردید که امروز این همه اجحاف به مردم نشود که برای این راه کوتاه ۲۵۰۰ هزینه کنند. مردم ما اعتراض دارند. حق هم دارند. این بی عدالتی است که حدود ۳۰۰ کیلومتر با حدود ۱۵ کیلومتر یک قیمت داشته باشد که تازه آن اتوبان است و این آزادراه.
ایشان با اشاره به مشکلات هزینه ای مردم بیان کرد: الان پردیس و مسکن مهر را ساختیم و این همه کارگر و کارمند در آن جا زندگی می کنند که فقط شب در خانه بخوابند و صبح پاشند برن سر کار و از امکانات ایجاد شده نمی توانند هزینه کنند چون روزی ۵۰۰۰ تومان باید هزینه بدهند. که ۷۰۰ تومان حقوق بگیرند و ۱۵۰ هزار تومان عوارضی بدون کرایه ماشین پرداخت کنند.
وی همچنین یاد آور شد: پایه و بنای عوارضی تهران-پردیس با قیمت گران گذاشته شده است و همچنین دوبار در سال که گران نمی کنند و این گونه هم گران نمی کنند که یکدفعه ۷۰۰ تومان اضافه کنند و اگر هم تازه درست بگویند که این قانونی است اعتراض مردم ما این است که چرا ما باید پرداخت کنیم.
حمیدرضا مشهدی عباسی بیان داشت: که تمام کارخانه ها وشرکت های بزرگ سمت کرج هست. مردم ما تنها کارمند هستند.
ایشان خاطرنشان کردند: نمایندگان دیگر نیز از استان مازندران و گلستان و شهر تهران هم می خواستند امضاء کنند که جای ورق کافی نبود و شاید ۵۰ نفر راغب بودند که امضاء کنند که تعادل برقرار نیست.
نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در پایان گفت:با توجه به نزدیکی نوروز این موضوع نیز آسیب هایی را برای گردشگری منطقه در حوزه انتخابیه فیروزکوه و دماوند وبه همراه دارد و مسافرت را برای شهروندان نیز دشوار می کند.
منبع: تارود
مگر جناب وزیر دولت تدبیر وامید نفرمودند هرکس پول ندارد از جاده دیگر برود؟استدلال از این محکمتر هم مگرداریم؟