مسوول واحد نوسازی شهرداری دماوند از افزایش 60 درصدی وصول عوارض شهرداری دماوند تا پایان بهمن ماه سال 92 نسبت به سال گذشته خبر داد.

ˈامیر کیاماریˈ با اعلام این مطلب افزود: وصول عوارض نوسازی شهرداری دماوند از آغاز سال 92 تاکنون بیش از 10 میلیارد و 499 میلیون ریال در سیستم نوسازی ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته که معادل بیش از شش میلیارد و 580 میلیون ریال است، که افزایش وصولی به میزان 60 درصد را نشان می دهد.

وی با تقدیر از همکاری و همدلی شهروندان در پرداخت به موقع عوارض نوسازی، ادامه داد: با توجه به کاهش صدور پروانه و گواهی در سال 92 و در نتیجه عدم وصول عوارض نوسازی مبتنی بر مراجعات فردی می توان به این نتیجه رسید که مشارکت شهروندان در پرداخت هزینه های نوسازی با توجه به پخش این قبوض برای نخستین بار چشمگیر بوده است.

 

کیاماری در خصوص توزیع فیش های نوسازی در این نهاد شهری گفت: توزیع فیش های نوسازی در دو نوبت با همکاری اداره پست شهرستان در تمامی نقاط منطقه به صورت فاز بندی انجام شد.

مسوول واحد نوسازی شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: برای افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری لایحه ای از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر ارائه شد که بر این اساس علاوه بر 10 درصد خوش حسابی، هدایای نفیسی همچون سه دستگاه خودروی پراید، 10 هزینه سفر به عتبات عالیات و 10 هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می گردد.

وی افزود: شهروندانی که به هر دلیل قبض نوسازی دریافت نکرده اند هرچه سریعتر با در دست داشتن سند مالکیت به واحد نوسازی شهرداری دماوند مراجعه کرده و اقدام به اخذ فیش نوسازی نمایند.

 

منبع: ایرنا