این دانشگاه تحت قانون تاسیس موسسات آموزش عالی و دانشگاه های غیردولتی در سال ١٣٧٥ تاسیس گردید .پذیرش دانشجو در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق آزمون سراسری صورت می پذیرد .

درباره دانشگاه

این دانشگاه تحت قانون تاسیس موسسات آموزش عالی و دانشگاه های غیردولتی در سال ١٣٧٥ تاسیس گردید .پذیرش دانشجو در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق آزمون سراسری صورت می پذیرد . پذیرفته شدگان از مرحله ثبت نام تا مرحله فراغت از تحصیل از کلیه جهات آموزشی ، دانشجویی ، انضباطی ، پرداخت شهریه و ... تابع مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشند .

 هم اکنون (تا سال 91) تعداد 2750 نفر درمقطع کارشناسی  و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 310 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.
 دانشگاه محل تحصیل واحد پسران  در شهر دماوند و واحد دختران در تهران است.
دانشگاه ارشاد دماوند به عنوان یکی از  دانشگاههای غیردولتی دارای مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، از مهرماه سال 1375 ً فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرده است و می‌کوشد با فراهم نمودن محیطی علمی برای دانشجویان آنان را برای ورود به بازارکار و حضور موثر و مفید در عرصه اشتغال، آماده ساخته و پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی روزافزون جامعه را پیگیری کند.

در این راستا تلاش شده است همکاریهای گسترده علمی و آموزشی و تحقیقاتی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزشی غیر دولتی و غیر انتفاعی دیگر برقرار گردد تا از طریق انتقال متقابل تجربیات، روزآمدی دانشگاه حفظ شده و کارآمدی آن ارتقا یابد.

هم اکنون این دانشگاه  رشته های تحصیلی ذیل را ارائه نموده است:

مقطع کارشناسی ارشد(مدیریت بازرگانی-مدیریت صنعتی گرایش مالی-حسابداری-مدیریت مالی)

مقطع کارشناسی( مهندسی صنایع،مهندسی فناوری اطلاعات،حسابداری ،زبان وادبیات انگلیسی ،مترجمی زبان انگلیسی،آموزش زبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ،مدیریت کسب وکارهای کوچک و حقوق )

مقطع کارشناسی ناپیوسته(مدیریت بازرگانی (گرایش بازرگانی بین الملل / گرایش بازاریابی بین الملل)-مدیریت صنعتی-حسابداری-مدیریت مالی)

 

ریاست: 

دکتر سید کاظم اکرمی

  مدرک تحصیلی : دکتری

 مرتبه علمی :  استادیار

     رشته تحصیلی :  برنامه ریزی درسی
 
E-mail: Dr.akrami@ershad-damavand.ac.ir
     سوابق کاری و اجرائی :

 ایشان دوره کارشناسی را در رشته روانشناسی ،کارشناسی ارشد را دررشته مشاوره وراهنمایی و دوره دکتری را در رشته برنامه ریزی درسی به اتمام رسانیدوسال هاست که دردانشگاه های مختلف تهران تدریس میکند.
 سوابق اجرایی و مبارزاتی:

قبل از انقلاب حدود نه سال دردبیرستان های شهر همدان به تدریس اشتغال داشت درسا ل 1351 بواسطه مبارزات سیاسی دستگیر و از آموزش و پرورش اخراج شدند.مجددا در سال 52دستگیر و  به مدت 4 سال در در زندانهای رژیم بسر بردد.

پس از انقلاب به نمایندگی مردم همدان به مجلس خبرگان قانون اساسی راه یافت پس از اتمام دوره قانون گذاری به ریاست و معاونت دانشسرای راهنمایی منسوب گردید.در سال 1358 ریاست سازمان آموزش و پرورش استان همدان را بر عهده گرفت.در سال 1360 به مجلس شورای اسلامی راه یافت ،در سال 1363مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفت و پس از اتمام مسئولیت به دانشگاه تربیت معلم رفت و به تدریس مشغول شدهم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم بوده و ریاست موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند را برعهده دارد.

 

قائم مقام ریاست:

نام :    اصغر    

نام خانوادگی :    نوروزی
مدرک تحصیلی :    کارشناسی
رشته تحصیلی :    مدیریت
ایمیل :    Norouzi@ershad-damavand.ac.ir
سوابق فرهنگی، سیاسی و اجرایی:
تدریس و مدیریت در مدارس تهران از سال 1346 و عضو مؤسس مدارس ملّی (غیردولتی) در دو گروه فرهنگی (فلسفی و معرفت).

در سال های 51 و 52 بازداشت و زندانی توسط ساواک و پس از آزادی ادامه دادن به فعالیت های فرهنگی - سیاسی و همچنین عضویت در انجمن اسلامی معلمان ایران و کمیته استقبال از حضرت امام خمینی (ره).

پس از انقلاب اسلامی عضو شورای مرکزی کمیته انقلاب اسلامی ، مدیرکلّ آموزش و پروش تهران در دوران وزارت شهید رجایی و باهنر ، معاون اداری و مالی و حقوقی امورمجلس وزارت آموزش و پرورش ، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره سوم ، مشاور و مدیر کلّ وزارت علوم ، معاون دانشگاه شاهد ، معاون وزارت آموزش و پرورش ، وپس از بازنشستگی در سال 1382 از وزارت آموزش وپرورش قائم مقام و معاون مؤسسه آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی ارشاد دماوند و رئیس شورای مرکزی و دبیرکل اتحادیه دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی ایران.

 

معاونت آموزشی:


دکتر خسرو قنبری تهرانی
 
مدرک تحصیلی: دکترا
رشته تحصیلی: علوم سیاسی

ایمیل:

Dr.tehrani@ershad-damavand.ac.ir

سوابق کاری و اجرایی 

تولد 1333 تهران ، فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) در رشته علوم سیاسی و معارف اسلامی
سابقه تدریس  دردانشگاه تهران،دانشگاه علامه طباطبائی،  دانشکده فنون و علوم سیاسی و پژوهشگر

سابق مرکز تحقیقات استراتژیک

 


مدیر کل امور آموزش 

جناب آقای یونس تاجیک زارع

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد

رشته تحصیلی: مدیریت آموزشی

  Tajik@ershad-damavand.ir

 

ارتباط با ما:

واحد تهران :
 

خیابان انقلاب- خیابان ابوریحان-خیابان شهدای ژاندارمری-نرسیده به خیابان فلسطین- پلاک 24
 

تلفن: 6-66483602
 

فکس : 66483608
 

 

کدپستی: 1315793861

 

صندوق پستی :1669-13145

 

واحد دماوند :
 

دماوند- گیلاوند- ابتدای بلوار شهید رجایی کد پستی :39719
 

تلفن : 76312328-76312330

 

منبع: موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند