دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند از آمادگی ادارات، نهادها و دستگاههای خدمات رسان شهرستان برای ایجاد تسهیلات به مسافران در نوروز 93 خبر داد.

ابراهیم اکبری در حاشیه نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دماوند، به ایرنا گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و مدیریت سفر به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به دستورالعمل ابلاغی و توجه خاص دولت تدبیر و امید به رفاه عمومی مردم، با برگزاری جلسات متعدد آماده ارائه خدمات لازم به هموطنان و مسافران نوروزی در سال 93 است.

وی افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر در تهران با مسوولیت معاون گردشگری سازمان و دستگاههای ذی ربط تشکیل و در استانها نیز زیر نظر ادارات کل استانی اداره می شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر خدمات سفر، استفاده از توانمندی، ظرفیت ها و امکانات دستگاههای ذی ربط با امر سفر به منظور ارائه خدمات بهینه به مسافران، بررسی و تدوین راهکارهای مناسب ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران، بررسی معضلات و مشکلات مربوط به سفر و ارائه راهکارهای قانونی در جهت رفع آن را در سطح کشور، از جمله نخستین وظایف ستاد مرکزی برشمرد.

اکبری افزود: برنامه ریزی و توزیع سفر به مناطق کمتر شناخته شده، مدیریت یکپارچه ابعاد فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات سفر، شناسایی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران، نظارت بر حسن اجرای انجام وظایف دستگاههای دولتی، تقویت بنیان های فرهنگی از طریق اشاعه فرهنگ سفر، پیش بینی، تامین و هدایت منابع مالی و اعتبارات تخصیص یافته در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تهیه شاخص های آماری مسافرت در کشور و تهیه گزارش های ادواری از دیگر اهم وظایف ستاد مرکزی است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند، برنامه ریزی منطقه ای به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، اجرای سیاست های کلی و برنامه های ابلاغی ستاد مرکزی، اتخاذ رویه ها و روش های نوین تسهیل کننده خدمات به گردشگران و مسافران، ارائه پیشنهادهای کاربردی به ستاد مرکزی جهت بهبود روش ها و فرآیندهای اجرایی ستاد، استفاده از ظرفیت های شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کارگروه تخصصی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان را بخشی از وظایف این ستاد شهرستان دماوند عنوان کرد.

اکبری معرفی ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری شهرستان به شیوه ها و مدل های نوین، هماهنگی های اداری و پشتیبانی مربوط به ستاد، نظارت بر واحدهای ارائه دهنده خدمات، صنوف، تهیه و تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، اطلاع رسانی و تبلیغات به منظور راهنمایی مسافران، شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت ها و ارائه راهکارهای مناسب به ستاد مرکزی و استخراج، پردازش آمار و اطلاعات و ارائه گزارش ادواری و شفاف و مستند را از دیگر وظایف ستادهای شهرستانی برشمرد.

وی گفت: دبیرخانه ستاد خدمات سفر در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند تشکیل و مسوولیت رسیدگی به امور و تهیه عملکرد توسط دبیر ستاد انجام و پس از تایید از سوی رییس ستاد (فرماندار شهرستان) گزارش به استان ارسال خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دادگستری، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، رسانه ها، راهنمایی و رانندگی، شهرداران، هلال احمر و .. را از اعضای اصلی ستاد خدمات سفر برشمرد.

شهرستان دماوند به دلیل قرار گرفتن در دو محور مراصلاتی و پر تردد در شمال شرق استان تهران(هراز و فیروزکوه) در نوروز سال 92 پذیرای میلیون ها مسافر بود و توانست با ارائه خدمات مناسب به مسافران رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان تهران کسب کند.

 

منیع: ایرنا