طومار همایش «روز دماوند پاک» که به امضای دوست‌داران محیط زیست دماوند رسیده بود، تقدیم فرماندار این شهرستان شد.به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، ظهر امروز همایش پاک‌سازی میدانی محیط زیست روستایی و شهری شهرستان دماوند برگزار شد که در حاشیه آن طوماری خطاب به فرماندار شهرستان دماوند به امضا رسید.
اعضای انجمن عمران و محیط زیست دماوند با حضور در دفتر فرماندار این شهرستان، بیانیه پایانی این همایش را که به امضای حاضران رسیده بود، تقدیم وی کردند.
توجه به حقوق شهروندی و بهره‌مندی از منابع طبیعی، جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی ملی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های بی‌رویه زمین‌های کشاورزی و همچنین توجه به سامانه فاضلاب شهری و آلودگی آب‌های سطحی دماوند از جمله موارد مندرج در این بیانیه است.
فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: شهرستان دماوند به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، نیازمند توجه در مقوله محیط زیست است.
ناصر محمودی‌فرد در ادامه با اشاره به موارد مندرج در این طومار افزود: فرمانداری دماوند از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید با توجه به اهتمام ویژه مسئولان در رده‌های مختلف نسبت به برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کوشیده و با این دست‌اندازی‌ها مقابله کرده است.
وی با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و حریم شهرها تأکید کرد: عزم جدی برای جلوگیری از فاجعه‌های زیست‌محیطی در شهرستان دماوند وجود دارد و تاکنون فعالیت‌های زیادی در این زمینه صورت پذیرفته است.
فرماندار شهرستان دماوند همچنین مسئله شبکه فاضلاب را یکی از دغدغه‌های زیست‌محیطی موجود در شهرهای دماوند عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در اصلاح این موضوع مورد توجه قرار گیرد، اصلاح زیرساخت‌های شهری بوده که به عنوان مقدمه مراحل اجرایی در دست مطالعه است.
محمودی‌فرد ضمن تقدیر مجدد از انجمن عمران و محیط زیست شهرستان دماوند، این همایش‌ها و حرکت‌های مردمی را یکی از مؤلفه‌های مؤثر در بررسی توسعه‌یافتگی این شهرستان عنوان کرد و گفت: فرمانداری دماوند برای همکاری با انجمن عمران و محیط زیست این شهرستان آمادگی خود را اعلام می‌کند.

 

02

 

01

 

03