کلنگ گازرسانی به روستاهای مشهد، کلاک،یدره و رودافشان با حضور مسئولان و مردم در روستای مشهد به زمین خورد.

این مراسم که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم شهرستان دماوند در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران برگزار شد .

فرماندار شهرستان دماوند در سخنانی ضمن تقدیر از معاون عمرانی استاندار تهران برای 3سفر به شهرستان در طی سه ماه گذشته گفت: یکی از اقدامات بزرگی که به یمن این سفرها مورد پیگیری قرار گرفت، گازرسانی 4 روستا در این منطقه بود که به موافقت معاون محترم استاندار و مدیرعامل شرکت گاز استان امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم.

محمودی فرد در ادامه به قابلیتها و ظرفیتهای روستاهای این منطقه از شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این روستاها از جمله روستاهای مستعد شهرستان در موضوع گردشگری و کشاورزی می باشد که به این واسطه روستای مشهر به عنوان روستای پایلوت طرح روستای پاک و تولید محصولات پاک و سالم در کشور انتخاب شده است.

وی افزود: با توجه به این موضوع لازم است روستایی که قرار است محصولات سالم تولید نماید و به بازار مصرف عرضه نماید از انرژی پاک و سالم گاز بهره مند باشد که به یاری خداوند متعال این مهم نیز امروز عملیات آن آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند به وجود غار رودافشان به عنوان یکی از جاذبه های توریستی منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: وجود گاز در این منطقه با توجه به این فرصت جذب گردشگر در کنار وجود مزرعه های تولید ماهی قزل آلا و کارخانه آب معدنی می تواند به توسعه و اشتغال روستاها کمک شایانی بنماید.

لازم به ذکر است این پروژه گاز رسانی ظرف مدت یک سال و نیم به طول خواهد انجامید و مردم این 4 روستا در نیمه سال 1394 گازدار خواهند شد.