جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند با حضور ادارات و نهادهای تابعه به منظور ایجاد تسهیلات لازم به مسافران نوروزی در سال 93 برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این جلسه که در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به تغییراتی که توسط دولت تدبیر و امید نسبت به فراهم سازی تسهیلات برای مسافران نوروزی در سال 93 اندیشیده شده و در دستورالعمل هیات مدیران ابلاغ شده است، نهادهای متولی نسبت به اجرای وظایف محوله تلاش و جدیت لازم را داشته باشند.

ˈناصر محمودی فردˈ با بیان اینکه شهرستان دماوند رتبه نخست پذیرایی از مسافران نوروزی را در سال 92 داشته است، افزود: دستگاههای خدمات رسان به مسافران نوروزی، نسبت به آماده سازی کامل فضا و مکان های استراحتی مسافران و تامین نیازهای آنان اقدام نمایند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: حفظ رتبه برتر شهرستان در پذیرایی از مسافران نوروزی در سال 93 نیازمند تعامل، همفکری، همدلی و همکاری تمامی دستگاههای خدمات رسان است.

ابراهیم اکبری افرود: اهتمام ویژه مدیران و مسوولان دستگاهها نسبت به ارائه گزارش مکتوب فعالیت ها به منظور انعکاس فعالیت های ادارات به ستاد مرکزی در تهران در کوتاهترین زمان ممکن از جمله برنامه های مهم در ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند گفت: شرح وظایف و ابلاغ کلیه مدیران و مسوولان دستگاهها برای اجرای بهینه وظایف بطور مکتوب اعلام خواهد شد.

وی افزود: فعالیت نهادها و دستگاههای خدمات رسان پس از تایید فرماندار به عنوان رییس ستاد خدمات سفر به استان تهران ارسال خواهد شد.

ˈامیر مرادیˈ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند نیز در این نشست گفت: در میان میهمانان و مسافران نوروزی به شهرستان دماوند، تعدادی از جانبازان و ایثارگران با شرایط ویژه خواهیم داشت که ضرورت دارد نسبت به فراهم سازی امکانات مورد نیاز این افراد پیش بینی های لازم صورت گیرد.

نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نیز از آمادگی واحدهای بازرسی بهداشت از یکم اسفندماه 92 لغایت 15 فروردین ماه 93 خبر داد و خواستار نصب بنرهای اطلاع رسانی برای آگاهی مسافران و شهروندان شد.

رییس ناحیه نفت شهرستان دماوند نیز در خصوص آمادگی جایگاههای سوخت گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان دماوند در دو محور هراز و فیروزکوه تدابیر لازم برای تامین نیازهای سوختی شهرستان برای رفاه مسافران اندیشیده شده است.

قربان قدرتیان از حضور تمام وقت مسوولان و کارکنان این ناحیه در مدت تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: جلسه هماهنگی با جایگاه داران به منظور آماده سازی سرویس های بهداشتی و خدمات لازم به مسافران برگزار شده است. 

رییس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دماوند به عنوان نماینده نیروی انتظامی نیز در این نشست گفت: تامین امنیت مناطق مختلف شهرستان در طول ایام نوروز 93 برنامه ریزی شده است.

سرگرد ناصر امیریان از استقرار کیوسک نوروزی اداره راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهرستان خبر داد و افزود: نیروی انتظامی با آمادگی کامل در طول ایام نوروز خدمات لازم را به شهروندان و مسافران نوروزی برنامه ریزی کرده است.

علیرضا خواجه ای رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند نیز از آمادگی کشیک های ویژه نوروزی خبر داد و افزود: تیم های بازرسی در طول ایام تعطیلات نوروزی آماده پاسخگویی به مراجعات و تلفن های اعتراضی شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

در این نشست معاون برنامه ریزی فرمانداری، بخشداران رودهن و مرکزی، مدیران ادارات راه و شهرسازی، بنیاد شهید، صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف، شوراهای اسلامی شهر ها، آموزش و پرورش و ... و نیروی انتظامی حضور داشتند.

 

منبع: ایرنا