مسوول فضای سبز شهرداری دماوند گفت: همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و بهار طبیعت، عملیات هرس و بازپیرایی درختان و گیاهان سطح شهر دماوند آغاز شد.

ˈآرمین براتیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا به اعلام این مطلب افزود: یکی از برنامه های ستاد نوروزی شهرداری دماوند هرس درختان و گیاهان سطح شهر، رفوژ بلوارها و بوستان های منطقه است که با هدف جوان سازی، فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه های بیمار و آفت زده انجام می شود. 

این مقام مسوول ادامه داد: هم اینک در چندین نقطه شهر دماوند همچون بلوار آیت الله خامنه ایی، بلوار شهید بهشتی، بلوار امام خمینی، میدان بعثت، بلوار بعثت ، خیابان فرهنگ ، میدان معلم، بلوار شهرداری و دیگر معابر فرعی این عملیات در حال اجرا است.

وی افزود: هرس درختان هرساله برای برقراری توازن بین اندام های هوایی و زیرزمینی درخت، زیباسازی منظر شهری، ایجاد دید کافی در تقاطع های اصلی و فرعی و رضایتمندی برای شهروندان و کسبه در بخشی از فصول سال به ویژه در اواخر اسفند ماه همزمان با آمدن فصل بهار انجام می شود.

براتی حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری را یکی از اولویت های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب سازی چهره شهر خواند و گفت: در این راستا علاوه بر انجام هرس زمستانی، نسبت به آبیاری و کود دهی درختان، شمشادها و چمن های سطح شهر نیز اقدام می شود.

مسوول فضای سبز شهرداری دماوند خاطرنشان کرد: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد و سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سالهای قبل از مواردی است که در هرس درختان در نظر گرفته می شود.

 

منبع: ایرنا