شهردار دماوند بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای حفظ محیط زیست در این شهر تأکید کرد.عباس صفری امروز در حاشیه برگزاری همایش روز هوای پاک دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه امروز باید توسعه اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و تداوم تاریخی را به عنوان تغییر شهری در نظر گرفت، اظهار داشت: هدف مسئولان رسیدن مردم به آسایش و آرامش است.
وی افزود: آنچه که در شهر اتفاق می‌افتد این است که ما از محیط زیست، آب و انرژی دریافت می‌کنیم، اما آنچه که به محیط زیست پس داده می‌شود آلاینده، سر و صدا و فاضلاب است که تغییرات آب و هوایی را در پی دارد.
شهردار دماوند با بیان اینکه این موضوع با بحث‌های زیست محیطی مغایرت دارد، گفت: این مهم سطح کیفی زندگی مردم را کاهش می‌دهد اما آنچه که مهم بوده این است که شهر، مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها و رخدادهای مردمی به حساب می‌آید و علاوه بر کالبد ساختمان‌ها و معابر‌هایی که در شهر وجود دارد، حضور مردم نیز به شهر هویت می‌بخشد.
صفری ادامه داد : نتیجه برگزاری همایش روز هوای پاک دماوند این است که این فرهنگ در بین مردم جای می‌گیرد و مردم باید به محیط زیست خود اهمیت دهند تا در آن به آرامش برسند.
وی تأکید کرد: قطعاً باید از تجارت، صنعت و کسبی که در ایجاد آرامش مردم اخلال به وجود می‌آورد، پرهیز کرد تا موجب از بین رفتن منابع آبی و قطع درختان نشود.
شهردار دماوند اضافه کرد: در این زمینه فرهنگ‌سازی نقش مؤثری ایفا می‌کند و مهم فرهنگی است که به سوی رویکرد محیط زیست سوق داده می‌شود.