مراسم ترحیم مرحوم ابوالفضل حاج حیدری از اعضای فعال هیات موتلفه اسلامی و مبارزان نهضت اسلامی به رهبری امام راحل، در حسینیه محله قاضی دماوند برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از روحانیون، مدیران و مسوولان کشوری، استان تهران و شهرستان دماوند حضور داشتند، اسدالله عسگراولادی در باره این مرحوم گفت: مرحوم حاج حیدری امدادگر و خیر بزرگی بود که همه عمر خویش را وقف مردم کرد.

وی افزود: مرحوم از نوجوانی به همراه حبیب الله عسگراولادی جزو شاگردان حضرت امام راحل بود و در ماجرای حسنعلی منصور به زندان محکوم و 13 سال را در زندانهای طاغوت و تبعید در شهرهای مختلف گذراند.

اسدالله عسگراولادی گفت: مرحوم حاج حیدری پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره)، جزو موسسین بود که همه عمر خود را وقف خدمت به محرومان کرد.

برادر کوچکتر مرحوم حاج حیدری نیز به ایرنا گفت: مرحوم حاج حیدری بنیانگذار خودکفایی در کمیته امداد بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مرحوم یک مجاهد خستگی ناپذیر و نستوه بود.

علی اصغر حاج حیدری، مرحوم را معتمد نظام دانست وافزود: مرحوم حاج حیدری از دوران نوجوانی به همراه دایی خود حاج حبیب عسگراولادی وارد نهضت شد و بسیار فعال و پرکار بود و پس از رحلت حاج حبیب فشار کاری وی بسیار زیاد شد و تا لحظه فوت بی وقفه در خدمت به محرومان جامعه تلاش داشت.

حاج ابوالفضل حاج حیدری متولد سال 1313 بود که چند ماه قبل به دلیل ابتلا به بیماری سرطان کبد و ریه در بیمارستانهای بازرگانان و پارس تهران بستری و در تاریخ یکم اسفند ماه 92 دعوت حق را لبیک گفت.

از این مرحوم دو دختر به یادگار مانده است.

عضویت در شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس این شورا، عضو مؤسس و شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی شهدای موتلفه اسلامی از جمله سوابق مرحوم حاج حیدری بود

 

منبع: ایرنا