معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران گفت:‌ نبود اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه قابل توجیه نیست و باید به زودی این اداره راه‏اندازی شود.

نعمت‌الله ترکی عصر امروز در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری استان تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این زمینه، ساختمان و ساختار اداری و نیروی انسانی این ادارات باید تا یک سال آینده تعریف و نهایی شود.

وی اظهار کرد: این جلسه ماهیت کارشناسی داشت و جلسه دوم، با نگرش عملیاتی در فرمانداری فیروزکوه و با موضوع محورهای این جلسه برگزار می‏شود.

ترکی ادامه داد:‌ در این جلسات، از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که تمایل دارند در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند، به شرط داشتن طرحی جامع و قوی، استفاده خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: کمیته تخصصی گردشگری شهرستان‌های استان تهران نیز باید با حضور دو یا سه کارشناس از هر شهرستان تشکیل شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای پیشبرد امور کارگروه داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران با بیان اینکه کشور ما در رده پنجم جهانی در قابلیت‌های گردشگری قرار گرفته است، افزود:‌ متأسفانه از این قابلیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود و باید در جلساتی مانند کارگروه گردشگری استان تهران، پس از بررسی مشکلات و موانع برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

بازسازی و مرمت آثار تاریخی استان تهران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران تصریح کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی استان تهران در سال 93 در نظر گرفته شده است که از این میزان حدود 650 میلیون تومان به عنوان سهم دو شهرستان دماوند و فیروزکوه مشخص شد.

ترکی بیان داشت:‌ نگهداری، بازسازی و مرمت آثار تاریخی را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم و مجموعه دولت به عنوان ناظر،‌ پشتیبان و برنامه‌ریز عمل کند و بخش خصوصی در ازای نگهداری و مرمت آثار تاریخی از محل آن درآمد‌زایی کند.

اختصاص بودجه روستاهای گردشگری استان تهران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار تهران در خصوص بودجه روستاهای گردشگری دو شهرستان دماوند و فیروزکوه خاطرنشان کرد:‌ این بودجه نیز از محل اعتبارات دهیاری‌ها اختصاص داده خواهد شد.

ترکی ادامه داد: مسئولان شهرستان‏ها و کارگروه گردشگری هر شهرستان باید با بازدید از این روستاها امکانات مورد نیاز برای رونق گردشگری در این روستاها را شناسایی و برنامه‌ریزی کنند.

 

منبع: فارس