صبح امروز همزمان با میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر از بانوان شاغل در فرمانداری شهرستان و بخشداریهای مرکزی و رودهن با حضور فرماندار شهرستان دماوند ، معاون برنامه ریزی و بخشدار رودهن تجلیل شد.


فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم با تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) و روز زن و مادر گفت: تاریخ این مرز و بوم با وجود ائمه اطهار علیهم السلام و مخصوصاً فاطمه زهرا (س) گره خورده و به درستی این میلاد فرخنده با نام مادر و روز زن همنام شده است.
ناصر محمودی فرد افزود: شخصیت معنوی و خصلت های بی نظیر وجود این بانوی گرامی، روز میلاد ایشان را برای ما معنی دیگری بخشیده و وظیفه همه ما است تا در این روز مبارک ضمن تجلیل از مقام مادر و زن از خصائص حضرت فاطمه (س) برای زندگی خود درس گیریم.
وی به تاریخ پرفراز و نشیب حضور زنان در جامعه ایرانی اشاره کرد و افزود: زنان در تاریخ ما همیشه دچار محرومیت بودند و به عنوان جنس دوم شناخته می شدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) نگاه همگان را به جایگاه زن مسلمان تغییر داد.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند ادامه داد: امام خمینی (ره) جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان را در جامعه مسلمان ایران با نگاه بلند دین مبین اسلام به زنان تغییر داد و عرصه های وسعی را فراهم ساخت تا زنان در جامعه حضور پر رنگ و فعال داشته باشند و با حفظ شئونات اسلامی همپای مردان در آبادانی و توسعه کشور سهیم باشند.
 


 

در پایان این مراسم فرماندار شهرستان دماوند با اهداء لوح از بانوان شاغل در فرمانداری شهرستان و بخشداریهای تابعه تجلیل کرد.
 

منبع: فرمانداری