رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد دماوند گفت:‌ عملیات اجرایی ساختمان دانشکده سما در 12 هزار و 350 متر زمین در سال 1393 آغاز می‏شود.

حمید محمدعلیان اظهار داشت:‌ برای ساخت این دانشکده، 50 میلیارد ریال هزینه پیش‏بینی شده که بخشی از آن به صورت وام از دانشگاه آزاد اسلامی و بخشی از سازمان مرکزی سما تأمین می‌شود.

این مسئول افزود: در این مرکز دانشگاهی، 7 هزار متر مربع فضای آموزشی در نظر گرفته شده که در شش طبقه آزمایشگاهی، کارگاهی، کلاس‌‌های آموزشی و اداری احداث می‌شود.

محمدعلیان ادامه داد: در حال حاضر، یک هزار و 300 دانشجو در شش رشته تحصیلی کامپیوتر، حسابداری، معماری، الکترونیک و مدیریت‌ خانواده در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دو رشته جدید کاردانی فنی الکترونیک و کاردانی فنی معماری شهری نیز به رشته‌های این دانشکده اضافه می‌شود، عنوان کرد: از مهر ماه سال آینده، قرار است دوره‏های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشکده راه‏اندازی می‌شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد دماوند همچنین از پذیرش دانشجوی بدون آزمون در این دانشکده خبر داد و گفت: پذیرش بدون آزمون دانشجو از مهر ماه امسال در این دانشکده آغاز شده است.

این مسئول ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز به مدت یک هفته و تا پانزدهم بهمن ‌ماه، پذیرش بدون آزمون دانشجو در تمام شش رشته تحصیلی این دانشکده برای تحصیل در نیم‌سال تحصیلی بهمن‌‌ ماه در حال انجام است.

محمدعلیان با ذکر اینکه امسال برای نخستین بار 30 دانشجو از این دانشکده فارغ‌التحصیل شدند، گفت:‌ با پایان نیمه دوم سال تحصیلی جاری، تعداد فارغ‏التحصیلان سمای دماوند به حدود 80 نفر خواهد رسید که بیشتر این فارغ‌التحصیلان در رشته‌های حسابداری و معماری هستند.

وی اضافه کرد: بیش از 50 درصد از فارغ‏التحصیلان این دانشکده در دانشگاه‌های آزاد رودهن و تهران در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شده‏اند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد دماوند اضافه کرد: در حال حاضر، این دانشکده با 130 نفر مدرس و 18 نفر پرسنل رسمی و پاره وقت در حال خدمات‌رسانی به دانشجویان است.

این مسئول تأکید کرد: رشته تحصیلی مدیریت خانواده در استان تهران تنها در شهرستان دماوند وجود دارد و نزدیک‌ترین مکان دانشگاهی به پایتخت که این رشته تحصیلی در آن تدریس می‌شود، پس از دماوند، شهر ساری است.

محمدعلیان خاطرنشان کرد: به همین دلیل، سعی می‌کنیم در این رشته دانشجوی بیشتری جذب کنیم تا برای پیشرفت فرهنگ در  شهرستان گام برداریم.

دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد دماوند، از مهر ماه سال 1390 فعالیت خود را با 412 دانشجو در شش رشته تحصیلی در یکی از ساختمان‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند آغاز کرد.

 

منبع: فارس