مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از بهره‌برداری پنج پروژه کشاورزی دماوند در دهه مبارک فجر خبر داد.

حمیدرضا خلیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع اعتباراتی که در طرح توسعه کشاورزی پرداخت شد، شهرستان دماوند 14 میلیارد و 400 میلیون ریال در قالب 103 فقره طرح پیشنهاد ارائه داد.

وی ادامه داد: از این مقدار، 3.5 ملیارد ریال با بانک سپه با انعقاد قرارداد فعالیت انجام شد و بقیه توسط بانک کشاورزی شهرستان دماوند پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه در دهه فجر پنج پروژه قابل بهره‌برداری در حوزه کشاورزی در دماوند وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تمام این پروژه‌ها، از اعتبارات بخش دولتی استفاده شده است و برخی از آنها مانند پروژه 110 هزار قطعه‌ای گوشت مرغ در کشور کم‏نظیر است.

خلیلی افزود: ‌از مجموع 103 متقاضی دریافت‏کننده تسهیلات شاید تنها سه نفر سرمایه دریافتی را در جاهای دیگر استفاده کرده‌اند و از 14.5 میلیارد ریال، حدود 13 میلیارد ریال آن باعث تولید در بخش کشاورزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه در همه بخش‌ها یک یا دو درصد انحراف وجود دارد، تأکید کرد: نباید اصل جریان را فدای انحرافی اندک کنیم و لازم است تا با اعطای تسهیلات به کشاورزان، بهره‏برداران این بخش را در افزایش تولید یاری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه باید تولید را به شکل ویژه‌تری ببینیم، گفت:‌ اگر کشاورز پول و سرمایه و زمین خود را به سایر بخش‌ها ببرد، سود بیشتری کسب می‌کند و در این میان تولید کشاورزی در شهرستان دماوند به شدت کاهش می‌‌یابد.

خلیلی تأکید کرد:‌ با اعطای تسهیلات کم‏بهره به کشاورزان، آنان را در افزایش سهم تولید و سرمایه در شهرستان باید کمک کرد و باعث دلسردی این قشر زحمت‏کش و کم‏توقع نشویم.

شهرستان دماوند با تولید 500 هزار تن محصولات کشاورزی،‌ باغی و دامی رتبه نخست استان تهران را از این نظر در اختیار دارد.

 

منبع: فارس