رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: تشکیل تعاونی دهیاران موجب توسعه و آبادانی مناطق روستایی می شود.

ˈعلی مشهدی عباسیˈ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به تشکیل تعاونی دهیاران در بخش مرکزی شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی، دولت توسعه تعاونی های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده که این مهم نیز در شهرستان دماوند در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق روستایی از جمله مناطق محروم کشور محسوب می شوند، تشکیل تعاونی در قالب تعاونی های دهیاران می تواند گام های ارزشمندی برای توسعه روستا، فقرزدایی، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های منطقه و مهم تر از همه اشتغال زایی باشد.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با بیان اینکه این تعاونی همچون تعاونی های شهری در بخش فراگیر، به تمامی اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... توجه دارد، خاطرنشان کرد: کمک به عمران و آبادانی روستاها، توسعه جایگاه اقتصادی روستا، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان روستا و ... را می توان از اهداف تشکیل اینگونه تعاونی ها دانست.

وی با بیان اینکه این طرح هم اینک در روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی شهرستان دماوند اجرایی می شود، افزود: 15 روستای بخش مرکزی دماوند همچون ˈآروˈ، ˈسربندانˈ، ˈجابانˈ، ˈآینه ورزانˈ، ˈمراءˈ، ˈگرمابسردˈ، ˈوادانˈ، ˈاهرانˈ، ˈمومجˈ، ˈبیدکˈ، ˈاوچونکˈ، ˈچنار شرقˈ، ˈزانˈ، ˈحصار بالاˈ و ˈاسلام آبادˈ از جمله این روستاها هستند.

مشهدی عباسی از برگزاری جلسات متعدد با همکاری بخشداری مرکزی دماوند و دهیاران خبر داد و گفت: هدف مهم در تشکیل اینگونه تعاونی ها درآمدزایی، خودکفایی و کاهش هزینه های اجرایی و افزایش کیفیت بخشی در پروژه های عمرانی سطح روستاها با همکاری دهیاران منطقه است که می تواند با کمک خود روستاییان توسعه یابد.

وی انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی، انجام فعالیت های فنی و مهندسی در پروژه های عمرانی، فعالیت بازرگانی، فعالیت کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش طیور و آبزی پروری و همچنین انجام فعالیت های حوزه گردشگری و فرهنگی از جمله برنامه های اینگونه تعاونی ها در روستا است.

 

منبع: ایرنا