تمثال مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در نخستین روز از دهه مبارک فجر در میدان امام شهر دماوند گلباران شد. 

میدان حضرت امام (ره) شهر دماوند امروز بار دیگر با خلق صحنه هایی از روزهای نخست انقلاب یادآور لحظه های خاطره انگیزی شد که ذهن را به مرور آن ایام کشاند.

در میان شعارهایی که امروز حاضران در مراسم گلباران سر دادند، شعار ˈاز جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم یا مرگ یا خمینیˈ بیانگر آن است که مردم همیشه در صحنه انقلاب هرگز امام و یاران امام را در هر شرایطی تنها نخواهند گذاشت و حتی اگر لازم باشد از جان خود نیز خواهند گذشت.

حضور پرشور و شعور خانواده های معظم شهیدان و مردم همیشه در صحنه شهرستان دارالمومنین و شعارها و ندای قلبی آنان بر این شعار بار دیگر صحه گذاشت که نه فقط آنچه را که داشته اند، بلکه جان خود را نیز در راه حق و حقیقت و اسلام فدا خواهند کرد.

درود بر مردمی فهیم که همیشه در یاری رسانی به نظام و انقلاب حضور جدی دارند و نه در حرف که در عمل اثبات کردند و این چنین است که دنیای غرب همچنان بر این حضور و شعور مبهوت مانده و این حضور است که هیات های مذاکره کننده ایران اسلامی را در صحنه های بین المللی و در برابر هیات های غربی موفق کرده و یاری رسان آنان است. 

* ثمره انقلاب اسلامی 35 سال اقتدار در صحنه های جهانی است

فرماندار شهرستان دماوند در نخستین روز دهه مبارک فجر در مراسم بزرگداشت ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ثمره میوه درخت انقلاب را سی وپنج سال اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی دانست.

ˈناصرمحمودی فردˈ در این مراسم در میدان امام خمینی شهر دماوند در جمع حاضران اظهار کرد: نقش ملت ایران در شکل گیری و حفظ نظام بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است ومردم با حضور مقتدرانه خود در صحنه های مختلف توانستند نظام سلطه گرغرب را در تحریم ها و فشارهای متعدد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تضعیف کنند.

وی افزود: دولت یازدهم تدبیر و امید با اقتدار و راهنمایی های واقع بینانه مقام معظم رهبری توانسته است مسیر جامعه را به سمت صلح و آرامش در صحنه داخلی وهمچنین بین المللی هدایت کند که یکی از مهم ترین افتخارات این دولت است.

فرماندار دماوند در ادامه با زنده نگه داشتن یاد شهدا و امام راحل گفت: جوانان امروز، باید با حفظ خاطرات بیش از سه دهه انقلاب، اهداف شهدا را برای بقا و شکل گیری هر چه بهتر و بیشتر پیشرفت ایران اسلامی در تمامی زمینه های داخلی و بین المللی به منصه ظهور برسانند.

* ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و بیداری اسلامی در جهان توسط امام راحل 

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد علاالدینیˈ امام جمعه دماوند نیز در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) رهبر مباشر و انقلابی ایران اسلامی با ایستادگی و تحمل فشارهای بین المللی توانست در برابر رژیم استبدادی حکومت شاه پا به کشور بگذارد و فرهنگ اسلامی و آزادیخواهی را نه فقط در ایران، بلکه در اقصی نقاط جهان ترویج داده و موجبات بیداری اسلامی را تحقق بخشد و امروزه بار این مسوولیت مهم و بزرگ بر عهده مقام معظم رهبری و مردم فهیم ایران اسلامی قرار گرفته است.

در این مراسم دانش آموزان دبستان شهید علیجانی با اجرای سرودی انقلابی، فرارسیدن سی پنجمین سال پیروزی انقلاب را گرامی داشتند و سپس پدر شهید هاشمی به عنوان نخستین فرد و دیگر مدیران و مسوولان شهرستان تمثال حضرت امام خمینی (ره) را گلباران کردند.

در این مراسم فرماندار، امام جمعه، خانواده معظم شهدا، مدیران و مسوولان و مردم همیشه در صحنه شهرستان دماوند حضور داشتند. 

این مراسم همزمان در شهرهای کیلان، آبعلی، آبسرد و رودهن از توابع شهرستان دماوند برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

 

مطالب مرتبط: مراسم گلباران تمثال مبارک حضرت امام (ره) در شهرستان دماوند(عکس)