نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: یکی از اقداماتی که می توان در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری مورد توجه قرار داد، اهمیت ویژه مدیریت شهری به ارتقای فرهنگ ترافیک منطقه است.

ˈناصر محمودی فردˈ روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت حمل و نقل شهری دماوند با اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های موجود منطقه اظهارکرد: ایجاد سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری و استقلال این مرکز از حوزه خدماتی شهرداری، می تواند زمینه کاهش تصدی گری شهرداری را بر حوزه حمل نقل ایجاد کند.
وی ادامه داد: خودکفایی در حوزه حمل و نقل و تنها نظارت شهرداری بر این حوزه می تواند موجب توسعه در بخش های مختلفی همچون کنترل ترافیک و حمل و نقل شهری، اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی و ... در شهر شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه پروژه های عمرانی حوزه حمل و نقل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توجه به نیاز منطقه و نیز مطالبات شهروندان و همچنین حرکت در مسیر کارآمد و موثر می توان از بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی حمل و نقل بهره برد.
این مقام مسوول به بهبود وضعیت کنونی ترمینال شهر دماوند اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت در دماوند و نیز وجود مراکز آموزشی همچون دانشگاه ها، بهبود شرایط کنونی ترمینال بسیار احساس می شود که لازم است این مهم در اولویت قرار گیرد.
محمودی فرد افزود: عمده معابر، چهار راه ها و ... شهر دماوند در شرایط کنونی نیازمند ساماندهی در بخش حمل و نقل، ترافیک و رفع خطر بوده که رفع این مهم نیازمند اجرای طرح جامع ترافیک است.
وی به توسعه فرهنگ ترافیک در شهر اشاره کرد و گفت: مدارس و مهدهای کودک بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در شهر است زیرا بخش عمده ایی از حوادث در حوزه حمل و نقل مربوط به عدم آگاهی از فرهنگ ترافیک است.
این مقام مسوول همچنین به نصب پارکبان در برخی از نقاط مورد نیاز شهر، ساماندهی و نظارت بر معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در شهر و نیز رفع خطر برخی از معابر پر تردد همچون بلوار آیت اله خامنه ایی و شهید بهشتی با نصب پل عابر پیاده تاکید کرد.

 

منبع: فرمانداری