زنگ انقلاب در نخستین روز از دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان دماوند نواخته شد.

در نخستین روز از دهه مبارک فجر و لحظه ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی به یمن قدوم مبارک ایشان، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان دماوند با حضور مدیران و مسوولان شهرستان نواخته شد.

در این مراسم که بطور نمادین در دبیرستان امام خمینی شهر دماوند در سالن نمازخانه برگزار شد، امام جمعه دماوند در جمع دانش آموزان و مدیران و مسوولان شهرستان گفت: شهرستان دماوند در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه نداشت و دانش آموزان در پیروزی انقلاب در شهرستان نقش مهمی را ایفا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد علاالدینیˈ افزود: دانش آموزان و جوانان همیشه پرچمدار نهضت اسلامی بوده اند چه در زمان پیروزی انقلاب، در زمان جنگ تحمیلی عراق به ایران اسلامی و اکنون نیز در همه عرصه ها و صحنه های حساس کشور حضور پررنگ و جدی دارند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: در زمان تبعید حضرت امام به عراق در سال 1342 ایشان به رژیم ستم شاهی فرمودند یاران من کسانی هستند که اکنون در گاهواره ها نزد مادران و پدران انقلابی خود در حال فراگیری علوم دینی هستند و همان کودکان، جوانان دانش آموز و دانشجویی بودند که با حضور در صحنه های انقلاب در برابر رژیم ایستادند و با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی موجبات پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز همین دانش آموزان با حضور در جبهه های جنگ صحنه های بی بدیلی را خلق کردند که درک آن از سوی قدرت های بزرگ میسر نشد و توانستد پیروزی را برای ایران اسلامی در برابر کفر جهانی و ابرقدرت های شرق و غرب به ارمغان آورند.

وی گفت: دانش آموزان امروز نیز ادامه دهندگان راه همان مبارزانی هستند که این حماسه بزرگ و ماندگار را برای همیشه تاریخ خلق کردند.

مدیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: اگر امروز توانسته ایم در برابر ابرقدرت ها بایستیم به برکت خون شهدایی است که با نثار جان خویش در راه حق، نهال انقلاب را تنومند کردند.

محمد مشهدی عباسی افزود: امروز در عرصه بین المللی این اقتدار را دولت تدبیر و امید در مذاکرات 1+5 به عرصه ظهور رسانده است و باید با تلاش بیشتر بر این مهم بیافزاییم.

در این مراسم امام جمعه، فرماندار، معاونان فرمانداری، نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بخشدار مرکزی و مدیران و مسوولان شهرستان حضور داشتند.

منیع: ایرنا

 

مطالب مرتبط:  مدیری که انسانی نیست...