فرماندار شهرستان دماوند بر ضرورت کاهش چشمگیر ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در بام ایران تأکید کرد.

ناصر محمودی‌فرد  در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سرمای شدید چند روز گذشته و استفاده زیاد از گاز، استان تهران و شهرستان دماوند را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: با وجود اینکه قرار شده است در این زمینه تصمیمی اتخاذ شود؛ اما نهادها همچنان باید با مدیریت صحیح مصرف، از اتلاف انرژی گاز جلوگیری کنند.
محمودی‏‌فرد همچنین با اشاره به تشکیل جلسات ستاد مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند اظهار داشت: اعضای این ستاد با شور و حساسیتی که در ابتدای تشکیل ستاد وجود داشت، باید پیگیر امور باشند تا در کم‏ترین فرصت ممکن شاهد کاهش چشمگیر ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در شهرستان باشیم.
وی همچنین مشکل مهم دیگر شهرستان دماوند را وجود تعداد زیاد اتباع بیگانه غیرمجاز برشمرد و ادامه داد: در این زمنیه توصیه می‌کنیم نهادهای دولتی و به خصوص شهرداری‏ها از به‏‌کارگیری اتباع غیرمجاز پرهیز کنند تا کمکی به کاهش مهاجرت‌های غیرقانونی افاغنه به کشور و شهرستان داشته باشیم.
فرماندار شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه در فصل سرما قرار داریم، بیان کرد:‌ آمادگی دستگا‌ه‌های مربوط با طرح زمستانی و خدمات‌رسانی مناسب و به‏‌موقع به شهروندان و هم‏وطنان از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در این زمینه یکی از مباحث مطرح شده در شهرستان دماوند را مدیریت حمل و نقل درون‏‌شهری و نصب دوربین‌های مدار بسته در محورهای سطح شهرها و به خصوص شهر دماوند خواند و افزود:‌ نصب این دروبین‌ها در کنار کمک به حمل و نقل درون‏‌شهری، کمک شایانی به کاهش بزه و خلاف و سرقت در سطح شهرستان و شناسایی خلافکاران خواهد کرد.
محمود‌ی‏‌فرد همچنین با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال جدید اظهار کرد: با توجه به تغییر سیاست‌های اقتصادی در دولت جدید، دستگاه‌های شهرستان دماوند نیز باید برنامه‌های اقتصادی خود را مدون کنند تا جلسات فرمانداری دماوند مطرح شود و سیاست‌های اقتصادی شهرستان را در راستای سیاست‌های دولت برنامه‏‌ریزی کنیم.
وی موضوع بعدی را گرامیداشت دهه فجر خواند و ادامه داد: ‌در این خصوص نیز دستگاه‌ها و نهادها، طرح‌های قابل افتتاح خود را به صورت مدون به ستاد دهه فجر شهرستان دماوندکه به زودی تشکیل خواهد شد، تحویل دهند تا برنامه‌ریزی مناسبت انجام شود.

 

منبع: فرمانداری