معاون آموزشی اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند گفت: فعالیت مدارس دماوند از فردا به حالت عادی باز می‏گردد و کلاس‏های درس در این شهرستان برپا می‏شود.

معصومه محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با اشاره به اتمام فصل امتحانات نوبت اول سال تحصیلی در مدارس افزود: از فردا، شنبه، کلاس‌ها به طور رسمی در دماوند آغاز می‏شود و معلمان به ادامه تدریس مشغول خواهند شد.

وی تصریح کرد: مدیران نیز در خصوص ارسال نتایج امتحانات و لوح فشرده امتحانات به اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند در اسرع وقت اقدام می‏کنند.

وی همچنین تأکید کرد: نتایج در کمیته‌های پیشرفت تحصیلی مدارس تجزیه و تحلیل شود تا روند افت یا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، کلاس‏ها و مدرسه مشخص و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

معاون آموزشی اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند همچنین به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه اشاره کرد و گفت: مدیران وضعیت دروس هدف در پایه‌های اول و دوم متوسطه دوم و دروس نهایی سال سوم و چهارم متوسطه دوم را در مدارس خود بررسی کنند و در صورت نیاز برای این دروس کلاس‌های فوق برنامه در نظر بگیرند تا در خرداد ماه شاهد قبولی با کیفیت دانش‌آموزان این مقاطع تحصیلی باشیم.

محمدی در ادامه به طرح‌های پنج‏گانه راهنمایی و متوسطه اول اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه تنها برخی از مدارس درگیر این طرح‌های پنج‏گانه علمی، فرهنگی و پژوهشی هستند، باید در بازه زمانی مشخص شده، نتایج این طرح‌ها را به اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند ارسال کنند.

معاون آموزشی اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند افزود: در مقطع ابتدایی نیز طرح‌های گوناگونی به مدارس ارائه شده است که ملزم به اجرای آن شده‏اند و باید در تاریخ اعلام شده، نتایج طرح‌ها را ارسال کنند.

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را در مدارس دماوند، ایجاد شوق و انگیزه انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی در دانش‌آموزان خواند و تصریح کرد:‌ تأکید بر ارسال نتایج نیز به دلیل نظارت بر چگونگی اجرای طرح‌ها در مدارس و برنامه‌‌ریزی دقیق‌تر بر اساس نتایج حاصل شده است.

 

منبع: فارس