مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اولویت کاری نهادهای خدماتی و اجرایی شهرستان دماوند است.

ˈناصر محمودی فردˈ روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان دماوند در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: یکی از اولویت های نهادهای شهرستان دماوند با توجه به برگزاری چندین جلسه، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه هایی همچون شهرداریها، بخشداریها، جهادکشاورزی و .... با حساسیت بیشتری به این مهم توجه کنند تا با همکاری دیگر دستگاه های خدماتی بتوانیم این مهم را در منطقه مدیریت کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند به تشکیل ستاد برف روبی در تمامی نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: از دیگر موضوعات مورد طرح در این جلسه با توجه به آغاز فصل سرما، آمادگی تمامی دستگاه های خدماتی به ویژه شهرداریها و اداره راه و شهرسازی است که در هنگام برودت هوا، خدمات رسانی بهینه را ارائه نمایند.

این مقام مسوول به موضوع مدیریت جاده ها و حمل و نقل درون شهری و برون شهری اشاره کرد و گفت: از جمله اقداماتی که می توان در این راستا گام برداشت، نصب دوربین های مداربسته در خیابان ها و معابر اصلی است که می تواند در کنترل سرعت خودروها موثر باشد.

محمودی فرد به نصب دوربین های مدار بسته در معابر فرعی با همکاری بانک ها و اصناف اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز نقش بسیار مهمی در بهبود امنیت شهرستان خواهد داشت.

وی یکی از موضوعات مورد توجه در شهرستان دماوند را وجود اتباع خارجی و مهاجرین دانست و گفت: نهادهایی که نظارت بر فعالیت ها و سکونت اتباع خارجی را در منطقه به عهده دارند، شایسته است مدیریت بیشتری بر فعالیت های آنان داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند همچنین از تمامی دستگاه های خدماتی و اجرایی خواست با لحاظ کردن سیاست های دولت تدبیر و امید، برنامه های حوزه فعالیت خود را طبق اولویت جهت پیش بینی اعتبارات عمرانی و خدماتی در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسوول همچنین بیان کرد: با توجه به سرمای منطقه صرفه جویی در مصرف گاز از دیگر موضوعات مورد توجه است که از اداره گاز می خواهیم نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی در سطح شهر اقدام کنند.

 

منبع: ایرنا