فرماندار شهرستان دماوند از نبود اعتبار کافی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در دماوند خبر داد.

ناصر محمودی‌فرد ظهر امروز در جمع شماری از مدیران شهرستان دماوند بیان کرد: در ماه‌های نخست آغاز به کار دولت تدبیر و امید و نبود اعتبار باید به بخش خصوصی که همان مردم هستند، توجه کرد.

وی افزود: در این میان، تنها وظیفه ما نظارت همراه با کاهش تصدی‌گری دولتی و جذب سرمایه‌های مردمی و خصوصی برای پیشبرد اهداف نظام است.

فرماندار شهرستان دماوند تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی و اقتصادی کشور را نگاه به مردم و ظرفیت‌های مردمی خواند.

محمودی‏فرد بیان کرد: وظیفه مسئولان شهرستانی در این زمینه، تسهیل‌گری و بسترسازی برای واگذاری امور به مردم است و باید تلاش کنیم تا امکانات و فرصت‌های مشارکت‌های مردمی را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: دولت نیز تلاش جدی دارد برای اینکه بتواند وضع کنونی را در عرصه‌های عمرانی بهبود بخشد، با انجام مطالعات کارشناسی و توجه به ظرفیت بخش خصوصی، وضعیت نه چندان خوب در پروژه‌های عمرانی را به سمت‌ خبرهای خوش ببرد.

وی با ذکر اینکه نبود اعتبار کافی برای تکمیل پروژه‌ها باعث می‌شود این پروژه‌ها به سمت فرسایش بروند، گفت: رهاسازی پروژه‌ها به صورت نیمه‌تمام سرمایه‌های کشور را دچار آسیب می‌کند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: امید است که این وضع هر چه سریع‏تر به بهبودی برسد و بتوانیم با واگذاری پروژه‌های نیمه‏کاره و نیمه‌تمام به بخش خصوصی البته با کار مطالعاتی، سرمایه‌هایی این بخش را وارد عرصه عمرانی کنیم.

محمودی‌فرد تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند؛ چراکه توسعه شهر و کشور در این است که برای سودآور کردن و توجیه اقتصادی این طرح‌ها و پروژه‌ها، مردم و بخش خصوصی وارد این حوزه شوند و بتوانند این وضع را به سر انجام برسانند.

وی از همه دستگاه‌هایی که در این زمینه طرح، برنامه و پیشنهادی دارند خواست که پیشنهادات خود را به صورت مدون ارائه کنند تا این طرح‌ها در استانداری تهران مطرح شود و مورد مطالعه قرار گیرد.

 

منبع: فارس