با حضور پرشور مردم و مسؤولان، ورزشکاران دماوندی که در رقابت های قهرمانی آسیا خوش درخشیده بودند، به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

آیین استقبال از ورزشکاران قهرمان پرس سینه دماوند که در رقابت های قهرمانی آسیا در شهر مانیل مرکز فیلیپین چهار مدال خوش رنگ طلا کسب کردند، با حضور نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای شهر، رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسؤولان محلی، ورزشکاران، رؤسای هیأت های ورزشی و آحاد مردم منطقه، از میدان ˈجهادˈ دماوند به سمت منزل این ورزشکاران برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند حمایت از ورزشکاران را از مهمترین اقدامات نظام اسلامی به منظور نیل به اهداف عالیه عنوان کرد و افزود: جوانان سرمایه های اصلی و ارزشمند نظام هستند که باید به منظور ارج نهادن به تلاش آنان و تاسی دیگر جوانان ایران اسلامی و الگو قرار دادن قهرمان از سوی جوانان از آنان حمایت کرد.

ناصر محمودی فرد افزود: ارزش نهادن به ورزشکاران موجب رشد و تعالی جامعه و سلامت آنان می شود و زیربنای سلامتی هر جامعه در گرو رشد و توسعه ورزش است که جوانان را از حاشیه دور می کند.

 

* ورزشکاران شرق استان تهران چهار مدال طلا گرفتند

ˈمجید بزرگیˈ یکی از این ورزشکاران که در رقابت های پرس سینه در دسته 100 + کیلوگرم بزرگسالان با رکورد شکنی 5/12 کیلوگرمی بر سکوی نخست ایستاد، در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارکرد: رقابت های پاورلیفتینگ و پرس سینه تک حرکت کلاسیک آسیا در سال 2013 به میزبانی فیلیپین برگزار شد که از ایران اسلامی 33 نفر نماینده در رده های مختلف سنی نوجوانان تا پیشکسوتان حضور داشتند که جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ده مدال طلا شد و چهار مدال طلا متعلق به ورزشکاران شرق استان تهران است.

وی گفت: از خطّه دماند چهار ورزشکار در این رقابت ها شرکت کردند که هر چهار نفر به عنوان نخست آسیا دست یافتند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآوردند.

بزرگی افزود: رکورد پیشین وی در این رشته 192 کیلوگرم بوده است که در این رقابت ها با 5/12 کیلوگرم رکوردشکنی و بالابردن وزنه 5/204 کیلوگرمی، مجدداً بر بام قاره کهن ایستاد.

این گزارش حاکی است؛ ˈسعید نادریˈ دیگر ورزشکار دماوندی حاضر در این رقابت ها بود که با 10 کیلوگرم رکوردشکنی مقام نخست آسیا را به خود اختصاص داد.

همچنین ˈفرامرز میرکیانیˈ ورزشکار رودهنی در دسته پیشکسوتان این رقابت ها و فرزندش ˈامید میرکیانیˈ در رده نوجوانان با بالای سر بردن وزنه 5/132 کیلوگرمی مقام نخست را به خود اختصاص دادند.

بزرگی سابقه پنج دوره قهرمانی آسیا و 15 دوره قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارد و رکورد دار پرس سینه قاره کهن است.

وی متولد منطقه میدان خراسان در جنوب تهران است و 25 سال از سکونت وی در شهر دماوند می گذرد.

بزرگی ورزش را از پنج سالگی آغاز کرده و در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی، فوتبال، شنا، ورزش های رزمی و .. به عناوین قهرمانی کشوری و استانی دست یافته است.

همچنین نادری دیگر قهرمان دماوندی که کارشناس ارشد تربیت بدنی دارد، ورزش قهرمانی را از سن 19 سالگی آغاز کرده است و دارای سوابق قهرمانی ایران و آسیا است.

 

منبع: ایرنا