بَپرمایین! اینم پوستری که عیالون دُمابندی دَکشین، یا به قول امروزی ها طراحی کدن. اِسا هی بَشین از رو اینترنت عکسک های جبایز "اسکار" و "گرمی" و "بفتا" رَ دانلود کنین. (این "بَفتا" با "بِفتا"ی دماوندی فرق مُنه).

لابد مویین شما دیَه این اسما رَ از کجه یاد بیتین؟ چو کنیم؟ امان از دست این ماهباره های همسایه!

بُگذریم، موضوع سر پعالیت زیست محیطی عده ای از عیالون دماوند بُو. شما که نملین ما اوقات کنیم، هی سوال مُنین، حباس ما پرت ماشه. (این ماشه با اون ماشه فرق مُنه).

بعله قضیه اینه که یک عده عیالون دُمابندی شامل انجمن در شرف تاسیس زیست محیطی دُماوند پایدار، انجمن دانش آموختگان دماوند، بَ هیات کوهنبردی صعود های بَرزشی، جمع بَبن و ابتکار زیست محیطی جالبی به خرج هادائن (این ابتکار زیست محیطی ربطی به اُون خانم ابتکار زیست محیطی نداره).

ما هم باسن این که این بسط دین خودمونَ ادا کِده باشیم، ابل بشوییم سراغ ضرب المثل های دمابدی، بینیم چه ضرب المثل هایی در مود کار دستهَ جمعی بجود داره، برخوردیم به ابن ضرب المثل که "چه خوب است کومک بسیار، چه در خوردن، چه در کار!"

اینه که ما هم به شما توصیه مُنیم صبحی روز جمعه 16 اسفند ساعت 9 یه توک پا بَشین دامنه ها، یعنی همون کشکایی های چشمه اعلا، بَ در مراسم کاشت درخت شرکت کنین؛ هم فال هسته، هم تماشا (این هسته با اون هسته فرق مُنه).

البته ضرب المثل دیه ای هم بجود داره که موئه: "واسه قشنگَ زن یار میا، واسه زشتَ زن کار!" که صد البته این ضرب المثل ربطی به بحث ما نداره، مگر این که شما بِخین از ما ایراد بیرین که چرا شما رَ به زحمت منگنیم.

اِسا هی ایراد بیرین و تنبلی کنین. پس پردا ماشین مثل مردم کرج و برامین که امروزه روز حسرت روزهای پاگ گذشته رَ موخورن. (این ماشین با اون ماشین فرق مُنه).

بشنافتیم که هفته گذشته هم یک عده ای در دماوبند، با جمع آبری خرده ریزها و زباله ها به سلامتی محیط زیست شهر کمک کدن. امیدباریم شما خونندگان "پستو" هم از اینها یاد بیرین.

خدا رَ چه بدیی، شاید ما هم که دَکل این کنج پستو رَ بل نمونیم، یک بخت بیمیم درختکاری. شما هم اندی گیر ندین، پاشین تا قبل از این که مثل همهَ اطراف تهرون، دِماوندَ هم دود سر هایره، یک کاری بَکنین. (ضمنا این اندی با اون مرتیکه هیچ ربطی نداره!)