مدیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند گفت: پیشنهاد می‌شود تا کمیته گردشگری استان تهران با ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران تشکیل شود.

ابراهیم اکبری ظهر امروز در نشست مسئولان مرتبط با گردشگری در فرمانداری شهرستان دماوند بیان داشت: این کمیته برای پیگیری عمل به مصوبات کارگروه گردشگری استان و شهرستان‌ها به ویژه در بحث جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و همکاری با این بخش باید فعالیت کند.

وی افزود:‌ در تمام جلسات، به لزوم ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به بخش گردشگری تأکید می‌شود، اما سرمایه‌گذاران خصوصی با طرح‌های خوب در پیچ ‌و خم بروکراسی ادارات گیر می‌کنند و چه بسا سرمایه خود را به جای دیگر می‌برند.

اکبری ادامه داد: اکنون و با توجه به رویکردی که دولت تدبیر و امید دارد، ما نیز مشکلات گذشته را مطرح نمی‌کنیم و به آینده نگاه میشود.

این مسئول شهرستان دماوند را خاستگاه گردشگری و منطقه‌ای گردشگرپذیر معرفی کرد و ابراز داشت: در استان تهران، 20 روستای هدف گردشگری در 16 شهرستان مصوب شد که از این تعداد، پنج روستا متعلق به شهرستان دماوند است.

مدیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند متذکر شد: همچنین در استان تهران، 45 منطقه نمونه گردشگری مصوب وجود دارد که از این تعداد نیز هفت منطقه گردشگری مربوط به شهرستان دماوند است.

وی اذعان داشت:‌ شهرستان دماوند، 170 اثر فرهنگی تاریخی دارد که از این نظر در استان تهران بعد از ری در رتبه دوم قرار دارد و دارای 25 منطقه طبیعی گردشگرپذیر است.

 

منبع: فارس