رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: به همت واحد جوانان این جمعیت بیش از 20 هزار بروشور ایمنی، سلامت و گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: به همت واحد جوانان این جمعیت حمید فرهادی روز شنبه بیان کرد: طرح راهنمای مسافران نوروزی به جهت راهنمایی گردشگران اجرایی شد و واحد جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در ایام نوروز به طور 24 ساعت در خدمت مسافران بودند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی دو پست در ورودی گیلاوند و رودهن مستقر بود و در این پست ها در مجموعه شش نفر از اعضای جوانان این جمعیت فعالیت کردند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: وظیفه اصلی شاخه جوانان راهنمایی مسافران بود و در این بین بیش از 20 هزار بروشور های ایمنی و سلامت و همچنین گردشگری و ... بین مسافران و مراجعه کنندگان توزیع شد.

وی افزود: در کنار توزیع بروشورها خدماتی همچون اسکان مسافران، برپایی خیمه نماز، برپایی غرفه دوستدار کودک نیز در پست ها اجرا شد.

فرهادی گفت: در ایام طرح هشت هزار و 441 نفر به کمپ های جوانان این جمعیت مراجعه کردند و در این طرح چهار هزار 871 نفر توسط اعضای فعال در پست ها در چادرهایی نصب شده، اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار 141 نفر به خیمه نماز مراجعه که علاوه بر ادای نماز جهت شادابی کودکان از غرفه دوستدار کودک نیز بازدید، که در مجموع حدود 894 کودک به این غرفه ها مراجعه کردند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تفاوت امسال با سالهای گذشته طرح مسافران نوروزی، ایجاد چادری به منظور ایستگاه سلامت و انجام تست فشارخون و قند خون بود که تعداد 658 نفر از هموطنان این تست ها را در پایگاه های سلامت این جمعیت انجام دادند.

فرهادی از همکاری تمامی اعضاء جوانان و حمایت های مسوولان بخصوص فرمانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری های آبعلی، دماوند و رودهن تقدیر کرد.یش از 20 هزار بروشور ایمنی، سلامت و گردشگری بین مسافران نوروزی توزیع شد.

 

منبع: ایرنا